Bella Italia - Reisverslag uit Pistoia, Italië van naomi tak - WaarBenJij.nu Bella Italia - Reisverslag uit Pistoia, Italië van naomi tak - WaarBenJij.nu

Bella Italia

Blijf op de hoogte en volg naomi

15 April 2014 | Italië, Pistoia

Op 21 maart verliet ik ons koude kikkerland voor een nieuw avontuur in Italië. 12 weken stage lopen in Pistoia! na maanden regelen, e-mailen, en dromen was het dan eindelijk zover!!!
Met mijn koffer volgeladen en mijn buik vol met kriebels zat ik dan in de auto op weg naar Amsterdam Schiphol. Mijn vlucht ging om 12:35 en na dat ik afscheid had genomen van mijn moeder en marc stapte ik het vliegtuig in. En daar was ik dan een kleine twee uur later op het vliegveld van Pisa en daar begon de reis pas echt want nu moet ik mij zien te verplaatsen naar Pistoia... Eerst maar eens een buskaartje kopen helaas had ik net de aansluiting op de bus gemist en moest ik 40 minuten wachten. Na een busrit van een uur was ik op het centraal station van Firenze daar op zoek naar de trein van Pistoia... en toen kwam ik in aanraking met het echt italie, iedereen wijst je een andere kant op en de trein trekt zich niks aan van de tijden.
maar het kon me allemaal niks schelen ik was eindelijk in italie!!
ik hield contact met Ruby het andere Nederlandse meisje die al een paar weken in Pistoia zit. Eenmaal aangekomen op Pistoia cs kwam ze mij ophalen. Het klikte gelukkig meteen! We liepen naar het huis 'Villa Michelina' mijn huis voor de komende 12 weken.

Ruby liet me mijn kamer zien die ik samen met haar een maria (spanje) deel. Ik maakte kennis met maria en ging daarna snel wat uitpakken en naar de supermarkt met ruby. Daarna zijn we heerlijk pizza gaan eten in het restaurantje in de buurt. Toen we terug waren op onze kamer kwam maria vragen of we mee kwamen naar de kamer van Sergio (spanje) voor een klein feestje en daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen. En zo had ik mijn eerste feestje in Pistoia.

De volgende dag zijn we het centrum gaan verkennen en hebben we nog wat boodschappen gedaan. Zondag hebben we eigenlijk niks gedaan. En zo was mijn eerste weekend in Pistoia voorbij.

Maandag begon mijn introductie week en had ik een gesprek met Dorota onze coach, ik kreeg informatie over cscs en hebben een heleboel besproken. op Dinsdag had ik mijn eerste les italiaans het was erg leuk maar helaas was het de stof die ik al gehad heb in Nederland. maar na de intro week zal ik les hebben samen met ruby.

Op woendag ging ik koken met een Italiaanse chef en hebben we pasta pesto gemaakt een heerlijk vlees. Daarna gingen we eten met een groepje Italianen. De rest van de week had ik Italiaanse les.

Mijn tweede weekend... Firenze!
Brixit (spanje) en ik zijn Ruby, Olivier en robin gaan opzoeken in Firenze .
zij waren in de ochtend al vertrokken maar wij zijn iets later gegaan. We hebben heerlijk gegeten en Firenze bekeken. Mijn stage plek is ook in Firenze dus het was leuk om alvast een beetje rond te kijken.
Rond een uur of 8 zijn we terug gegaan naar Pistoia. Op zondag ben ik samen met Sergio maria en brixit naar lucca geweest een super gezellig plaatsje we hebben leuke foto gemaakt en natuurlijk pizza gegeten.

het weekend erop ben ik met de jongens (spanje) naar een discotheek geweest in Pistoia. het was wel een stukje lopen maar het was erg leuk. echt een plek waar vooral Italianen komen en je niet struikelt over de toeristen. maar het feesten was nog niet over, op zaterdag zijn we met zn allen naar Firenze geweest en zijn we uit geweest in Space een bekende discotheek van tv. Het was echt super. de mensen zijn super aardig en een hele leuke plek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Pistoia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2014

afscheid

03 Juni 2014

een bijna leeg huis en bbq

03 Juni 2014

stage

28 April 2014

woendag

16 April 2014

Stage
naomi

stage Pistoia italie

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 1884

Voorgaande reizen:

15 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: